Поштована наставнице, поштовани наставниче,

пред Вама је инструмент за самопроцену дигиталних компетенција наставника основних и средњих школа у Србији.

Овај инструмент заснован је на актуелном Оквиру дигиталних компетенција наставника у Србији ‒ Наставник за дигитално доба 2019, креираном од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, са циљем да подржи наставнике у интеграцији дигиталне технологије у наставну праксу и унапређивању дигиталних компетенција.

Инструмент за самопроцену дигиталних компетенција може Вам помоћи да стекнете увид у властите дигиталне компетенције, снаге и слабости у домену примене дигиталне технологије у настави. Осим „дијагностичке“ (процене тренутног стања), инструмент има и развојну функцију, јер Вам омогућава да му се поново враћате,  и у складу са добијеним резултатима, током дужег временског периода, планирате активности професионалног развоја.

Овај инструмент садржи 24 дигиталне компетенције организоване у шест области:  дигитално окружење, дигитални ресурси, настава и учење, оцењивање и праћење напретка ученика, подршка ученицима и професионални ангажман. Свака компетенција описана је преко четири тврдње, односно четири нивоа, уређена према степену сложености захтева, почев од најнижег.

Веома је важно да пажљиво прочитате сваку тврдњу и да будете реални у самопроцени, јер ћете само у том случају имати добит од овог инструмента. Попуњавање је анонимно, Ваши одговори не могу се довести у везу са Вашим личним подацима.

Након што попуните упитник, моћи ћете да преузмете повратну информацију у облику персонализованог извештаја који представља Ваш „дигитални профил”, као и конкретне смернице за даље унапређивање дигиталних компетенција.

Желимо Вам много успеха у професионалном развоју у домену дигиталних компетенција!